۱- برند ال سی وایکیکی LC Waikiki

برند LC Waikiki (ال سی وایکیکی) در سال ۱۹۸۵ در فرانسه توسط طراح فرانسوی Georges Amouyal و شریکش شکل گرفت.

waikiki نام ساحلی زیبا در جزایر هاوایی است و LC هم مخفف “Les Copains” است که به زبان فرانسه و معنای دوستی است.

برند ال سی وایکیکی در سه لاین حرفه‌ای طراحی و تولید، در زمینه پوشاک و اکسسوری زنانه، لباس و اکسسوری مردانه و پوشاک کودک و نوجوان مجموعه‌ای جامع و متنوع را در اختیار اجتماع امروزی دنیا قرار داده‌است. تنوع مدل‌ها و سبک‌های پوشاک ال سی وایکیکی، مهمتر از همه، ارائه دادن ست‌های فصلی، کژوال، استایل خیابانی و حتی لباس فرمال و رسمی، باعث شد تا گرایش نسبت به این برند روز به روز بیشتر شود.

شعار برند ال سی وایکیکی ( Lc Waikiki ) “همه مستحق خوش‌پوشی هستند” است و همین فلسفه، پایه و اساس مدل ذهنی این مجموعه و طراحان این برند است.

پوشاکی مد روز و مطابق سلیقه و نیاز اقشار مختلف جوانان امروزی، کیفیت بالای طراحی، پارچه و مواد در آن رعایت می‏شود و با داشتن تمام این‌ها، هنوز هم با قیمتی بسیار مناسب و ارزنده به مخاطبان ارائه شود.

سال ۱۹۹۷: تبدیل این برند به برند ترک

سال ۱۹۸۸: شروع مشارکت بین LCWakiki فرانسوی و شرکت ترکیه ای Taha Textile

سال ۲۰۰۰: افزایش روزافزون تعداد فروشگاه های این برند

سال ۲۰۰۹: جهانی شدن این برند

سال ۲۰۱۴: افتتاح ۱۰۰ مین فروشگاه در شهر موستای بوسنی و هرزگوین

سال ۲۰۱۶: مصمم به ادامه ی راه تولید با کیفیت

بهترین و معتبرترین عرضه کننده اینترنتی پوشاک ال سی وایکیکی در ایران فروشگاه اینترنتی لباس کینگ مد میباشد


۲- برند ماوی (Mavi)

درباره برند ماوی

برند ماوی(Mavi)نام تجاری یک شرکت ترکی است که محصولات جین و انواع پوشاک تولید می کند که در سال ۱۹۹۱ در استانبول تاسیس شد.

برند ماویدارای معروفیت جهانی می باشد و همه آن را با پوشاک های خارق العاده ای که تولید می کند می شناسند که مشهوریت آنها در شلوار لی و جین می باشد که باعث محبوبیت این برند شده است.

حال می‌توان گفت که چرا شلوارهای جین ماوی اینقدر مشهور است این به دلیل استراتژی خاص این برند می باشد شلوارهای این برند به گونه ای طراحی شده اند که به هر فردی بخورد و اندازه آن باشد و به معنای دیگر اندازه بدن شما می باشد و یا فیت تن می باشد و مردم نیز به دنبال شلوار ها و پوشاک هایی هستند که اندازه آنها باشد و آنها را جذاب تر نشان دهد.

برند ماوی

به مرور برند ماوی این شلوار ها را در رنگ های مختلف برای پسران و دختران به وجود آورد که طرفداران این شلوار های جین رنگی چندین برابر شد و امروزه همه برند ماوی را با نام شلوار های جین مخصوصش می شناسند. این شلوار ها قابلیت دیگری نیز داشتند که قابلیت آنها این بود که با هر لباس و استایلی به روایتی ست می شوند و استایلی شیک را برای هر فرد با خصوصیات مختلف به وجود می آورد.

سپس بعد از مدتی متخصصان دیگری به ماوی آمدند که علاوه بر اندازه لباس به زیبایی و کیفیت آن به شدن افزودن و آن را به محصولی درجه یک تبدیل کردند. در این برند علاوه بر شلوار های جین می توان به تی شرت ها، اکسسوری، بلوز و کت جین‌ و انواع کت اشاره کرد که می توان این نوع لباس ها را برای خانم ها و آقایان و حتی بچه ها در فروشگاه های برند ماوی یافت.

شرکت ماوی برای تولیدات خود همه سنین را مورد هدف قرار داده است از بانوان تا آقایان و حتی طبقه جوان. برند ماوی فروشگاه های بزرگی در ترکیه دارد همچنین این برند در سراسر جهان نیز فروشگاه های بین المللی دارد و در شهر های بزرگ جهان نیز فعالیت می کند از جمله؛ ونکوور، نیویورک، لس آنجلس، برلین، فرانکفورت، دوسلدورف، استانبول، هامبورگ، مسکو و بروکلین.

ماوی به معنای آبی می باشد که اکثر افراد نیز عقیده دارند به همین دلیل است که بر روی شلوارهای جین عملکرد بیشتری دارد و می توان گفت که اینگونه نیست.

زیرا برند ماوی شاید در ابتدا تنها بر روی شلوار جین تمرکز کامل داشت اما پس از چندین سال که به یک برند بین‌المللی تبدیل شد در تمام حوزه های پوشاک فعالیت کرد و بر اساس نظریات نیز افراد استفاده کننده از پوشاک غیر از شلوارهای جین رضایت کاملی داشتند و از آن خشنود بودند.

ماوی با پیشرفت زیاد طراحان زیادی را به سمت شرکت خود جذب کرد و روزانه بر کیفیت و طراحی لباس های خود می افزود و آنها را کامل تر و زیبا تر می کرد پس نمی توان بر اساس نامی آینده یک برند را مشخص کنیم و در مورد آن تصمیم گیری نماییم.

وب سایت شرکت Mavi

تاریخچه برند ماوی

پس از تاسیس برند ماوی، این برند به سرعت رشد نمود و به یک برند بین المللی تبدیل شد. این برند به دو علت در سطح بین المللی قرار گرفت:

۱) نوآوری و انتخاب پارچه مناسب برای لباس که تاثیر زیادی در اندازه تن شدن شلوارها و لباس ها داشت.

۲) پوشاک با کیفیت که از بهترین پارچه ها تولید می شد.

با این روند روز به روز برند ماوی پیشرفت می کرد و نوآوری نیز در این برند افزایش می یافت و اهمیت نوآوری در هر برند این است که برند را با رهبران مد و فشن به حرکت در می آورد و همیشه برند دارای نوآوری در تعقیب این رهبران مد است و در صورت ناکامی رهبران از آنها پیشی می گیرد و همین راز نوآوری در یک برند است که ماوی نیز از این قانون پیروی می کند و همواره از نوآوری در شرکت خود پشتیبانی می کند.

کیفیت برند ماوی

محصولات با کیفیت ماوی در فروشگاه های زیادی در سراسر جهان و ترکیه به فروش می رسند که فروش محصولات ماوی نیز به دو صورت میباشد فروش مستقیم و یا فروش غیر مستقیم.

منظور از فروش مستقیم فروش در ناحیه و کشور خود می باشد که به نوعی در داخل به فروش می رسد و منظور از فروش غیر مستقیم این است که در کشور های دیگر محصولات خود را به فروش می رساند و این نوع فروش برای کشور هم نیز مفید می باشد زیرا از کشور های دیگر به شکلی ارز وارد می شود.

برند ماوی به طور غیر مستقیم در ۳۴ کشور جهان فعالیت دارد و محصولات خود را به فروش می رساند و فروش این شرکت در این کشور ها از طریق ۳۹۲ فروشگاه مارک می باشد. برند ماوی نیز به علت مشاورین زیاد محصولات خود را نیز در سایت آمازون نیز به فروش می رساند و آنها را توزیع می کند.

براساس آمار سال ۲۰۱۶ برند ماوی بیش از ۷.۵ میلیون شلوار جین و سایر محصولاتش را در سراسر دنیا به فروش رسانده که آمار بسیار مناسب و خوبی برای شرکت ماوی می باشد.

علت محبوبیت برندماوی

دلیلی که این برند را به نسبت از دیگر برند های ترک متمایز می کند این است که عوامل و دست اند در کاران این برند به جزئیات بسیار دقت می کنند.

به طور مثال تک به تک محصولات تولید شده توسط این برند با دست شسته می شوند و هر بار که طرحی به مرحله تولید می رسد چندین و چند بار به وسیله مانکن ها امتحان می شود و در این مرحله از مانکن ها خواسته می شود که با آنها راه بروند و یا اینکه بالا پایین بپرند که مشکلات و معایبی که دارد حل شود.

این همه سخت گیری برای تولید به این دلیل است که محصولی که تولید می شود پس از شستشو خراب نشود و یا رنگش نرود.

برند ماوی جی شلوار های زیادی را در رنگ بندی های مختلف و طرح های متفاوت وارد ایران و دیگر کشور های مجاور وارد نموده که طرافداران بسیاری هم دارد.

قرارگیری ماوی در ایالات متحده و کشورهای بزرگ

ماوی برای قرار گرفتن در فروشگاه های بزرگ و کشور های بزرگ همچون ایالات متحده از استراتژی جالبی استفاده کرد. استراتژی آن این بود که محصولات و خط تولید خود را در فروشگاه های مارک و بزرگ به قیمت پایین تر نسبت به سایر محصولات قرار می داد و این استراتژی برند ماوی را کمک کرد که به عنوان محصولی با کیفیت و شیک همراه با قیمتی ارزان و مناسب معرفی شود.

سپس شعار ماوی فیت را انتخاب کرد که بازار گسترده ای را برای ماوی ایجاد کرد که ماوی با این شعار به شکلی بر روی اندازه های مشتریان خود سرمایه گذاری کرده بود و با ارتقا دادن آنها روز به روز محبوبیت بیشتری می یافت و با این استراتژی های خاص به بازار های بزرگ همچون ایالات متحده دست یافت.


۳- برند دفاکتو DeFacto

دفاکتو در تاریخ ۲۰۰۳ میلادی شروع به کار و اولین فروشگاه خود را در سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد و پس از آن به سرعت تبدیل به یک برند پیشتاز در عرصه پوشاک و فشن ترکیه شد.

امروز دفاکتو دومین شرکت فعال و بزرگ از بین بیش از ۳۰۵ شرکت عظیم تولیدات پوشاک ترکیه است و دارای ۳۲۴ فروشگاه داخل ترکیه و ۱۲۳ فروشگاه خارج از ترکیه می‌باشد.

کالکشن‌های دفاکتو با توجه ویژه به اقلیم، فرهنگ و زندگی مردم هر کشور و منطقه تهیه شده ‌است. مجموعه بزرگ دفاکتو امیدوار است که تا پایان سال ۲۰۲۵ با تلاش و پشتکار مداوم و نوآوری در امر تولید و طراحی

در ۵۰ کشور دیگر نیز فروشگاه و نمایندگی‌های جدید و فعال تاسیس کند و همچنین از طریق فروش آنلاین محصولات، تجارت خود را به بیش از ۱۰۰ کشور دیگر نیز گسترش دهد.

پوشاک برند دفاکتو با این که در ایران هم فروخته میشود ولی تنوع محصولات آن در ترکیه با حراجها و تخفیفهای ویژه و قیمتهای بسیار مناسب آن به یکی از اهداف مسافرتی اکثر ایرانیان برای خرید آن تبدیل شده است.

حراج دفاکتو علاوه بر وبسایت اصلی دفاکتو www.defacto.com.tr ، در تمام شعب آن و در تمام شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، وان، …، و تقریبا همیشه در اکثر سایتهای فروش اینترنتی معروف ترکیه وجود دارد.

این تخفیفها و حراجها میتواند ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت واقعی باشد.

حراج دفاکتو میتواند در وبسایتهای فروش اینترنتی غیر از وبسایت اصلی این برند نیز با تخفیفهای ویژه و حراجهای فوق العاده تا ۸۰ درصد قیمت واقعی هم وجود داشته باشد.

برند دفاکتو تقریبا در تمام طول سال دارای حراج و تخفیفهای متفاوتی است و دقیقا زمان مشخصی را نمیتوان تعیین کرد ولی میتوان گفت در مناسبتهای خاص و اعیاد مذهبی و غیر مذهبی در ترکیه این برند دارای حراجهای ویژه و پر رنگ تری است.

شاید برای گردشگران تعجب­‌آور باشد، اما هیچ دوره زمانی مشخصی برای حراجها وجود ندارد. حتی در صورتی که چنین فروش‌­های ویژه‌­ای وجود داشته باشد، بسیار متغیر بوده و از قانون خاصی پیروی نمی­‌کند.


۴- برند کوتون KOTON

کوتون یکی از برندهای محبوب پوشاک ترک است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ آغاز کرده و امروزه به یک برند جهانی در حوزه مد و لباس تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۰ فقط ۱۰ شعبه محلی کوتون در ترکیه وجود داشت در حالی که هم اکنون کوتون بیش از ۳۱۳ شعبه در ۲۴ کشور دنیا دارد. کوتون لباس ها و محصولات مد و فشن را با قیمت مناسبی به مشتریان خود ارائه می کند.

در ابتدا کوتون لباس ها و لوازم جانبی مربوط به یک قشر خاص را ارائه می کرد که شامل خانم های جوان بین ۲۵ تا ۳۵ سال با سلیقه مدرن بود. پس از استقبال وسیع مخاطبان، کوتون لباس های مربوط به آقایان، جوانان و کودکان را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. در همین زمان، کوتون ارائه دسته های جدیدی از محصولات نظیر لباس های میهمانی، لباس های شنا و ساحل، لباس های جین و لباس های سایز بالا را آغاز کرد.

همانند سایر برندهای بزرگ مد و فشن، کوتون هر فصل محصولات ویژه و جدیدی را به صورت محدود تولید می کند، به طور مثال در فصل بهار و تابستان ۲۰۱۲، کوتون مجموعه ای از لباس ها جهت میهمانی فارغ التحصیلی ارائه کرد که توسط توبا اونسال، هنرمند طراح و بلاگر معروف طراحی شده بود.
هر سال کوتون بیش از ۲۰ هزار مدل جدید ارائه می کند. به طور میانگین می توان گفت در هر روز ۵۵ مدل جدید توسط کوتون معرفی می شوند. اولویت کوتون ارائه محصولاتی با قیمت مناسب است که مورد پسند مخاطبان باشد.

حقایقی جالب درباره برند کوتون

داستان از جایی شروع می‌شود که یلماز (Yılmaz) و همسرش گولدن (Gülden)، تصمیم گرفتند شغل تکراری خود را ترک کرده و روی تجارتی سرمایه‌گذاری کنند که از آن چیزی نمی‌دانستند: تجارت پارچه.

آن‌ها در تابستان سال ۱۹۸۸ مغازه کوچک ۲۵ متر مربعی خودشان را با یک ویترین جذاب در یکی از خیابان‌های استانبول باز کردند.

موفقیت در تنها سه ماه

سه ماه فرصتی بود که این زن و شوهر جوان به خود داده بودند، یا در این سه ماه به موفقیت می‌رسیدند یا روز از نو روزی از نو! باز هم به شغل تکراری و هرروزه خود باز می‌گشتند.

اما تابستان به پایان نرسیده بود که آن‌ها رویای خود را پیدا کردند، مغازه کوچکشان پر شد از زنانی که هر روز برای دیدن اجناس تازه می‌آمدند.

در آن زمان مغازه کوچک آن‌ها جایی بود برای فروش لباس‌های برندها مختلف ترکیه‌ای و تا سال ۱۹۹۵ خبری از برند کوتون (Koton) نبود.

کوتون، فرهنگ و مد روی یک خط

پایه‌گذاران برند کوتون راز موفقیتشان را در توجه به نیاز مشتری می‌دانند.

پایه‌گذاران این برند می‌گویند: “توجه به مد در کنار قیمت مناسب و کیفیت بالا و همچنین راحتی در طراحی‌ها، مجموعه چیزهایی بود که مخاطبان ما به آن نیاز داشتند.”

نکته دیگری که در موفقیت برند کوتون بی‌تاثیر نبوده است، تنوع در محصولات این برند است که شامل انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه، کفش و اکسسوری می‌شود.

هر لاین تولید (line) تولید این برند هر سال با کلکسیون‌های فصلی متنوع گسترش پیدا می‌کند، طراحان مشهور را برای هر کلکسیون به کار می‌گیرد، ترندهای روز را در انواع طراحی‌های می‌گنجاند و البته تنها دنباله‌روی

مد نیست بلکه با توجه به فرهنگ‌های مختلف به دنبال الهام بخشی به صنعت مد هم هست.

آماده برای قرار گرفتن در خط سرعت مد

کوتون برای کسانی طراحی می‌کند که می‌خواهند، سریع‌تر از همه با مدها و ترندهای روز همراه شوند. بنابراین یکی از اهداف اصلی برند کوتون این است که به بزرگترین برند fast fashion یا مد سریع تبدیل شود.

یلماز در مورد مزیت کوتون نسبت به رقبا می‌گوید:

“قیمت مناسب نقطه تفاوت ما است، نه تنها ساده‌ترین طراحی‌های ما نسبت به رقبا از قیمت مناسب‌تری برخوردار است، بلکه طراحی‌های خاص هم قیمت به صرفه و اقتصادی‌تری دارد، این همان چیزی است که ما را با رقبا متفاوت می‌کند.”

چرا کوتون بخرید:

قیمت به صرفه

همگام بودن با جدیدترین مدها و ترندهای روز دنیا

تناسب با فرهنگ‌ها، استایل‌ها و سلیقه‌های مختلف

تنوع در محصولات

کیفیت بالا


۵- برند ایپکیول Ipekyol

برند ایپکیول Ipekyol محصول موفق دیگری از کشور ترکیه است که در زمینه‌ پوشاک، کیف، کفش و اکسسوری بانوان فعالیت دارد. این نام تجاری محصولات مدرن و به روزی را طراحی و تولید می‌کند که متناسب با فرهنگ پوششی زنان خاورمیانه‌ای هستند. محصولات این برند علاوه بر ترکیه در ایران، عراق، قبرس، آذربایجان، بحرین، کویت، عربستان و قطر نیز به فروش می‌رسند. در کشور ترکیه به بیش از ۱۴۰ فروشگاه از این برند مشهور و معتبر دسترسی دارید. محصولات ایپکیول مطابق سلیقه‌ زنان مستقل، با اعتماد به نفس، مدرن و جسور طراحی می‌شوند. زنانی که سن آن‌ها بیش از ۲۵ سال است و معمولاً بیشتر روز خود را در محیط‌های کاری می‌گذرانند. این زنان هدف اصلی طراحی محصولات ایپکیول هستند. زنانی که دوست دارند با ظاهر خوبی در محیط تجاری یا در مناسبت‌های خاص حاضر شوند و پرستیژ خود را حفظ کنند.

آشنایی با موسس ایپکیول


یالچین در استان مالدین ترکیه متولد شده است. او تحصیلات خود را در مالدین تمام کرد و برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه مارمارا رفت و توانست در سال ۱۹۸۳ از رشته‌ مدیریت کسب و کار فارغ‌التحصیل شود. تحصیلات مرتبط، پشتکار و علاقه به صنعت پوشاک باعث شد او بتواند دو برند دیگر پوشاک به نام‌های Machka و Twist را راه‌اندازی کند. همکاری چشمگیری بین ایپکیول و بازار ایتالیایی‌ها صورت گرفته است. یکی از این همکاری‌ها تشکیل گروهی به نام Ayaydin-Miroglio در سال ۲۰۰۸ است. این گروه شامل محصولات Ipekyol ،Twist و Machka و شرکت عظیم پارچه بافی ایتالیایی Miroglio می‌شود. این گروه را بنیان‌گذار برند ایپکیول تشکیل داده است و خودش نیز مدیریت آن را برعهده دارد.

داستان برند


ایپکیول در سال ۱۹۸۶ توسط آقای YALCIN AYAYDIN تاسیس شد. سه سال بعد، یعنی در سال ۱۹۸۹ با تلاش و پشتکار بسیار دو شعبه در خیابان‌های رومِلی و نیشانتاشی استانبول افتتاح شد. در حال حاضر بیشتر شعب ایپکیول در مراکز خرید معتبر قرار دارند و همچنین امکان خرید آنلاین و مستقیم از سایت این برند مهیا شده است. دفتر مرکزی، بخش طراحی و انبار هوشمند این برند نیز در محله‌ بومونتی شیشلی قرار دارند. سال ۲۰۱۷ ایپکیول ۲۵ درصد رشد داشت، این برند توانست در سال گذشته نیز رشدی در همین حد را تجربه کند. مطابق گفته‌های یالچین، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰ فروشگاه جدید در ترکیه و ۱۵ فروشگاه در خارج از کشور افتتاح شدند.

خلق مد


این برنــد با خواننــده‌ها و بازیگـــران زن مشهـــور ترکیــه مانند Ajda Pekkan ،Hadise و Yasemin Özilhan همکاری‌هایی داشته است و سعی دارد از طریــق آن‌ها توجهات بیشتری را به سمت خود معطوف کند؛‌ زیرا ایپکیول می‌خواهد ترندهای خودش را خلق کند و اعتقادی به پیروی از ترندهای جهانی ندارد. طراحان برجسته‌ ترکیه‌ای با ایپکیول همکاری دارند. این طراحان در عرصه‌ جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه داشتن این روند، پای ایپکیول را به هفته‌های مد جهانی باز کنند.

خرید از ایپکیول


اگر علاقه‌مند به خرید از محصولات این برند هستید می‌توانید شعب آن را در خیابان رومِلی، ایستینیه پارک، مارمارا فوروم، باهچه‌شهیر، پالادیوم، مترو سیتی، مارمارا پارک، آکوا فلوریا، جواهیر، گالریا، مال آف استانبول، مال‌تپه، ایستی‌مارینا، وادی استانبول، سیتیز، هیلتون، عمار، مترو گاردن، اوزدلیک، ویالند، آتاکوی، کاپاسیتی، بایرام‌پاشا، خیابان بغداد، اوتلت ونیزیا، اوتلت کادیکوی، اوتلت اولیویوم، اوتلت ینی‌بوسنا، اوتلت فرودگاه، اوتلت ویاپورت، اوتلت اوپتیموم، بویوک‌آدا و… پیدا کنید. فروشگاه‌های ایپکیول همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند. همچنین اگر آنلاین از سایت ایپکیول خرید کنید، شانس استفاده از تخفیف‌های هیجان‌انگیز این برند را خواهید داشت. ایپکیول همچنین اپلیکیشن‌های مخصوص سیستم عامل اندروید و iOS دارد که خرید را برای شما راحت‌تر می‌کند.


۶- برند پنتی (Penti)

تاریخچه ی برند پنتی (Penti)

برند پنتی (Penti) از سال ۱۹۵۰ با دو شرکت جداگانه که توسط برادران مویس و یاسف کاریو تاسیس شدند، آغاز شد. در این دوره که صنعتی شدن در کشور ترکیه محدود بود، این یک نقطه عطف مهم برای شرکت پنتی (Penti) در راستای متحد کردن نیروهای دو کارآفرین در زیر یک سقف بود. برند پنتی در سال ۱۹۷۰ با نام جوراب معلم (Öğretmen Çorap) نامگذاری شد و یک سال بعد از آن با تاسیس اولین تاسیسات تولیدی در منطقه ی بایرام پاشا (Bayrampaşa) استانبول گام بلندی در راستای پیشرفت شرکت نهاد. جالب است بدانید که نام گذاری برند به اسم «جوراب معلم» به خاطر این دلیل بود که در آن دوران جوراب های نازک زنانه بیشتر از طرف معلم ها استفاده میشدند.

در دهه ۱۹۸۰، سامی کاریو، نماینده نسل دوم خانواده این برند، سکان هدایت را در این مجموعه بر عهده گرفت. برند جوراب معلم (Öğretmen Çorap) آن دوران، توجه به نیازهای خانم های شهری را نیز در دستور کار خود قرار داد و به رنگ بندی، طرح، نوع و کیفیت تولیدی محصولات خود توجه ویژه ای اعمال کرد. به این ترتیب، از یک طرف، ضمن تقویت موقعیت خود در بازار، از طرف دیگر، در سال ۱۹۸۴ به مرحله نهایی روند برندسازی رسید و نام خود را به پنتی (Penti) تغییر داد. با گذشت سالها، پنتی (Penti) به رشد خود در تولید و فعالیت های خرده فروشی ادامه داد و دامنه ی تولیدی و سفارشی خود را از لباس ها و جوراب های زنانه و دخترانه به جوراب های مردانه، لباس های خانگی، کژوآل و انواع لباس های ساحلی گسترش داد. در ادامه ی این مقاله بیشتر در مورد برند پنتی (Penti) صحبت خواهیم کرد و فروشگاه ها، محصولات و دستاوردهای برند پنتی (Penti) را به حضور شما خواهیم رساند.

فروشگاه های برند پنتی (Penti)

برند پنتی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ فروشگاه در سراسر ترکیه، ۱۰۶ فروشگاه در ۲۹ کشور مختلف و صادرات به ۴۳ کشور جهان را دارد که از این حیث آمار خوبی را از خود به جای گذاشته است. تعداد فروشگاه ها بطور مداوم در حال رشد بوده و توسط دفاتر فروش واقع در انگلستان، رومانی، اوکراین و اسپانیا در حال تکمیل هستند. این دستاوردها و نرخ رشد پنتی، توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرد و در نتیجه همکاری در سال ۲۰۱۲ با گروه کارلایل (Carlyle)، یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های جهانی شکل گرفت که نقطه عطف دیگری را در جهت هدف پنتی (Penti) از ایجاد یک برند جهانی ترک به ارمغان آورد. هدف برند پنتی (Penti) تقویت موقعیت رهبری در بازار انواع جوراب و دستیابی به همان رهبری در خرده فروشی لباس های ساحلی است. لازم به ذکر است که پنتی (Penti) دومین تولید کننده بزرگ در اروپا و همچنین تولید کننده چندین مارک مشهور جهان است.

دستاوردهای شرکت پنتی (Penti)

شرکت پنتی (Penti)، اولین شرکتی است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱، Lyca را در جوراب های نازک زنانه استفاده کرد و با جوراب مدل “Fit15” انقلابی در این صنعت ایجاد کرد.

  • در سال ۱۹۹۵ شرکت پنتی (Penti) اولین جوراب های کاربردی را تولید کرد که باعث می شد خانم ها لاغر به نظر برسند.
  • در سال ۱۹۹۹ اولین فروشگاه زنجیره ای پنتی (Penti) در استانبول افتتاح شد.
  • شرکت پنتی در سال ۲۰۰۶ در بین ۱۰۰۰ شرکت صنعتی بزرگ ترکیه جای گرفت.
  • شرکت پنتی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در تبلیغات خود از افراد مشهور به عنوان چهره برند استفاده کرد.
  • شرکت پنتی در سال ۲۰۰۷ فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کرد.
  • شرکت پنت در سال ۲۰۰۹ رتبه ی ۱۰۶ را در بین ۵۰۰ شرکت برتر صنعتی ترکیه بدست آورد.
  • در سال ۲۰۱۱، شرکت پنتی به خاطر اجرای پروژه های مسئولیت اجتماعی برای زنان پاداش گرفت.
  • در سال ۲۰۱۳ در بین ۵۰۰ شرکت برتر صنعتی ترکیه جای گرفت.
  • شرکت پنتی  در سال ۲۰۱۳ لوگوی برند پنتی و رنگ آن را تغییر داد.
  • شرکت پنتی در سال ۲۰۱۴ بعد از برنده شدن جایزه TURQUALITY گامی مهم در ارتقاء نام تجاری خود در جهان برداشت.
  • شرکت پنتی در سال ۲۰۱۵ مدل های مدیریتی و میدانی را با هم ترکیب کرد و برای افزایش راندمان و بازدهی شرکت سیستم مخصوص مدیریتی (مدیریت کل تولید) را اجرا کرد.
  • در سال ۲۰۱۶ جایزه ی Inovalig را به خاطر سیستم مدیریت تولید کل دریافت کرد.
  • شرکت پنتی بعد از آن نیز برای برقراری بهتر ارتباط با مشتری از سیستم ارتباطی ۳C و I-COM استفاده کرد. این شرکت همچنین از لحاظ رقابت در بازار تجارت الکترونیک نیز پیشرفت کرد و فروش اینترنتی شرکت بهتر و بیشتر شد. همچنین در سال های اخیر گستره ی شبکه های اجتماعی پنتی (Penti) نیز افزایش یافته اند.

محصولات برند پنتی (Penti)

قیمت و کلیه محصولات زنانه، مردانه، پسرانه، دخترانه و بچه گانه برند پنتی ، اعم از جوراب شلواری پنتی ، جوراب های زنانه و مردانه پنتی ، لباس زیر مردانه و زنانه، لباس های راحتی، انواع لباس های ساحلی و چندین نوع محصول دیگر این برند را می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی پنتی (Penti) مشاهده کنید. همچنین امکان خرید اینترنتی کلیه محصولات نیز وجود دارند. اگر ساکن ترکیه هستید می توانید به راحتی وارد سایت پنتی (Penti) شده و سفارش خودتان را ثبت کنید و اگر هم ساکن ایران هستید و می خواهید مثلا جوراب شلواری پنتی سفارش دهید، راه های مختلفی پیش روی شماست راحت ترین روش این است که وارد وبسایت دیجی کالا شده و با یک سرج معمولی «جوراب شلواری»، انواع مدل جوراب برای شما نمایش داده می شوند و می توانید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.


۷- برند دسا (DESA)

برند مد چرم دسا (DESA) بدون تردید شناخته شده‌ترین برند برای محصولات چرم با کیفیت بالا مانند لباس چرم، کفش چرم، چکمه‌های چرمی و لوازم جانبی مانند کیف چرم و کیف‌های دستی چرمی است.

دسا (DESA)، برند جهانی چرم در ترکیه، در استانبول متولد شده است اما با این حال یک تولید کننده و برند جهانی شناخته شده محسوب می شود. دسا یک برند مد ترکیه ای با تخصص در طراحی انواع فروشگاه است که محیط خرید استثنایی را برای مشتریان خود فراهم می کند.

دسا (DESA) در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک طراح، تولید کننده، خرده فروش و صادر کننده محصولات چرمی شروع به کار کرد. دسا (DESA) اولین فروشگاه خود را سال ۱۹۷۳ در منطقه ی Erenköy افتتاح کرد و از آن زمان این شرکت در سطح ملی و بین المللی در حال رشد است. از زمان تاسیس، دسا به سرعت پیشرفت کرد و کیف های دستی کوچک اما خاص این شرکت با گذشت زمان با انواع پوشاک و کفش های چرمی متنوع ادغام شدند و باعث گسترش و پیشرفت این برند جهانی ترک شدند. بخش طراحی کوچک و واحد تولیدی دسا (DESA) که متشکل از پانزده صنعتگر بود به مرور زمان به یک استودیوی طراحی کاملاً پیشرفته و سه مرکز اختصاصی متخصص در برنزه کردن، تولید محصولات چرمی و تولید پوشاک چرمی که بیش از دو هزار صنعتگر دارد، تبدیل شد.

فروشگاه های دسا (DESA)

در سالهای اخیر، این شرکت میراث تولیدی و صنایع دستی خود را حفظ کرده است در حالی که در همین زمان، به یک برند بین المللی و یک شرکت خرده فروشی، با مدل کسب و کار محور تبدیل شده است. دسا (DESA) از زمان تاسیس بطور مداوم در حال گسترش و پیشرفت بوده و هم اکنون ۷۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر ترکیه، و همچنین بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان را در اختیار دارد.

میراث DESA در طراحی و تولید محصولات چرمی منحصر به فرد و خوش سلیقه نهفته است. شرکت دسا (DESA) با داشتن یک تیم طراحی قوی که به عنوان یک صنعت نساجی با چرم رفتار می کنند، محیطی را ایجاد کرده که طراحان بتوانند با صنعتگران همکاری کنند و کلید موفقیت DESA همین است.

تولید محصولات چرمی دسا (DESA)

عملیات تولیدی شرکت دسا (DESA) شامل یک دباغی، دو گیاه برای تولید محصولات چرمی، کیف دستی و لوازم جانبی است. رویکرد نوآورانه و یکپارچه DESA، آن را از دیگر رقبا در این صنعت متمایز کرده است. این شرکت با بهره گیری از تجهیزات دباغی و تولیدی خود، کل فرایند تولید را از مواد خام گرفته تا محصول نهایی کنترل می کند. DESA با داشتن تأسیسات تولیدی یکپارچه، تکنیک های سنتی دست ساز را با جدیدترین پیشرفت های فن آوری ترکیب کرده و قادر است محصولات چرمی خود را با کیفیت و انعطاف پذیری بالا تولید کند.

همچنین DESA یک شرکت عمومی است که از ماه مه سال ۲۰۰۴ در بورس اوراق بهادار استانبول با کد “DESA” معامله می شود.


 

۸- برند لوفیان lufian 

برند lufian یکی از برندهای مشهور کشور ترکیه می باشد. یکی از لذت های به یاد ماندنی در سفر به ترکیه، بازدید از مراکز خرید این کشور می باشد. این کشور دارای برند های مشهور و معتبر در زمینه پوشاک می باشد. شما می توانید با بازید از مراکز خرید این کشور و با قیمتی مناسب پوشاک، کیف و کفش برندهای معتبر این کشور را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است به غیر از مراکز خرید معتبر در ترکیه، این برندها برای ارائه ی هرچه بهتر خدمات به مشتریان خود، با افتتاح شعب و نمایندگی های فروش در سراسر جهان، این امکان را بوجود آورده اند که بسیاری از مشتریان امکان دسترسی به این محصولات را داشته باشند.

هم چنین فروش از طریق سایت ها به صورت آنلاین، یکی دیگر از راه های فروش محصولات است که بسیاری از برندها برای فروش کالاهای خود در نظر گرفته اند و برند لوفیان lufian   نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

مهترین ویژگی برند لوفیان lufian   

این برند با ارائه ی پوشاک کاژول و کفش های مردانه و زنانه به شهرت رسیده است. از مهم ترین ویژگی این برند می توان به تنوع محصولاتی تولیدی و سعی در ارائه بهترین کیفیت به مشتری را ذکر کرد. علاوه بر این موارد برند lufian با پیروی از مد روز، سعی در ارائه و تولید محصولات به روز و شیک را دارد. پس اگر قصد خرید یک پوشاک با کیفیت و در عین حال متناسب با مد روز را دارید، برند لوفیان lufian   یک انتخاب عالی می باشد.

محصولات تولیدی برند لوفیان lufian 

این برند معروف که در زمینه تولید پوشاک و کفش فعال می باشد، دارای محصولات با کیفیت از قبیل؛ ژاکت زنانه، کت زنانه و مردانه، پیراهن، شلوار، تی شرت، سوییشرت و شلوار جین برای آقایان و خانوم ها می باشد. همچنین برند lufian برای خانم ها نیز محصولاتی چون؛ دامن، شلوار، پیراهن و … را نیز به بازار عرضه کرده است. این برند علاوه بر پوشاک در زمینه تولید کفش های مردانه و زنانه با تنوع و طرح های گوناگون نیز فعال می باشد.

محصولات جانبی که توسط برند لوفیان lufian   تولید می شوند

این برند علاوه بر تولید در زمینه پوشاک و کفش، در زمینه تولید محصولات جانبی یا اکسسوری همچون جوراب، شال، کمربند، عینک و کیف نیز فعال می باشد. این محصولات نیز همچون محصولات اصلی برند دارای کیفیت و تنوع می باشند. برند lufian با تولید محصولات با کیفیت مشتری مداری را در اولویت خود قرار داده است. پس اگر قصد یک خرید کامل از یک برند معتبر پوشاک را دارید، برند لوفیان lufian   گزینه ای عالی برای این امر می باشد.

فروشگاه های محصولات برند لوفیان lufian 

برند lufian با دارا بودن فروشگاه های بسیاری در سرتاسر استانبول ترکیه، یکی از برندهای شناخته شده و با کیفیت این شهر می باشد. این فروشگاه در بازارهای پر بازدید و شلوغ شهر استانبول قرار دارند تا دسترسی مشتریان، مسافران و گردشگران به این فروشگاه ها به راحتی صورت گیرد. همچنین برای دسترسی آسان به محصولات برند لوفیان lufian  ، فروشگاه های اینترنتی و آنلاین وجود دارند که با خرید و سفارش محصول از طریق اینترنت می توانید محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.


۹- برند کلزیون Collezione

برند کلزیون Collezione یکی از معروف ترین برند هایی می باشد که در زمینه ی پوشاک در کشور ترکیه در حال فعالیت است ، همچنین سرمایه گذاران این برند کلزیون در تلاش اند تا کولزیون را به عنوان یک برند معتبر در زمینه ی پوشاک در سراسر جهان گسترش دهند .

برند Collezione چه ویژگی هایی دارد ؟

کلزیون به عنوان یک برند معتبر لباس در ترکیه توانسته است فعالیت خود را در زمینه ی توزیع پوشاک مردانه و زنانه در سراسر جهان به خوبی گسترش دهد به طوری که بسیاری از کشور های اروپایی از وارد کنند گان برند کلزیون هستند .

از مهمترین وارد کنند گان برند Collezione می توان به ایتالیا ، آلمان و فرانسه اشاره کرد .

از دیگر ویژگی های برند کلزیون Collezione می توان به منصفانه بودن قیمت این برند در مقایسه با سایر برند های موجود در بازار اشاره کرد چر ا که مدیران برند کلزیون توانسته اند با کمک گرفتن از ایده های نسل جوان در کنار بالا بردن کیفیت محصولات خود همواره پوشاکی را که تولید می کنند ترکیبی از مدرنیته با رفاه عمومی باشد تا همگان بتوانند این لباس ها را تهیه کنند .

دلایل معروفیت کلزیون :

از مهمترین دلایلی که باعث شده است کولزیون به عنوان یک برند لباس در سراسر جهان گسترش یابد می توان به حفظ اصالت این برند در رابطه با سبک هایی که به صورت مستقیم با روح و زندگی مردم در ارتباط است اشاره کرد به همین خاطر Collezione توانسته است در کنار حفظ کیفیت خود را به عنوان  تولید کنند ه ی سبک های روز و مدرن در سراسر جهان مطرح سازد .

برند Collezione چگونه توانسته است به محیط زیست کمک کند ؟

کولزیون توانسته است در کنار ترویج مسائل بشر دوستانه خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی برای حفظ محیط زیست معرفی کند ، به همین خاطر تولید کنندگان برند  کلزیون همواره در تلاش هستند تا محصولاتی تولید کنند که به محیط زیست آسیب نمی رساند .

برند Collezione چگونه توانسته است در جهان گسترش پیدا کند ؟

یکی از علت های مهمی که باعث شده است که برند کلزیون  در جهان گسترش پیدا کند به دلیل توجه مدیران این شرکت به آماده سازی زیر ساخت ها در کشور هایی می باشد که قرار است برند Collezione در آن جا به فروش برسد به همین خاطر در این بخش سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط مدیران این برند در کشور های اروپایی و آسیایی صورت گرفته است .

از دیگر نکاتی که مهم است در ارتباط با برند کلزیون بدانید این است که تولید کنند گان کولزیون همواره با  توجه  به تغییرات مد و همچنین سلیقه ی افراد محصولات خود را به بازار عرضه می کند به همین خاطر برند Collezione می تواند سلیقه ی افرادی زیادی را در ارتباط با خرید پوشاک مردانه و زنانه در جهان پوشش دهد .

همچنین این برند توانسته است با ارائه ی محصولاتی با قیمت ایده آل دسترسی همگان را برای خرید پوشاک مناسب هموار سازد از این رو همه ی افرادی که قصد خرید پوشاک با کیفیت در کنار داشتن طرح های متنوع هستند می توانند از این برند ترکیه ای استفاده کنند .


۱۰- برند سارار SARAR

عبدالرحمان سارار، در آپریل سال ۱۹۹۴ در Eskisehir در بازار Bayatpazari در یک مغازه‌ی متواضع ۱۲ مترمربعی خیاطی و پوشاک همراه با ۲-۳ نفر تجارت خود را شروع کرد.رویایی که در سال ۱۹۹۴ در Eskisehir شروع شده است امروز واقعیتیه که همه‌ی دنیا آن را باور دارند.

سارار که اساس آن در یک مغازه‌ی خیاطی و پوشاک ۱۲ مترمربعی در Bayatpazari بوسیله‌ی عبدالرحمان سارار بنیان شد، امروز در پنج تأسیسات بزرگ تولید که شامل سه کارخانه‌ی مدرن در منطقه سازماندهی صنعت Eskisehir در منطقه‌ای به مساحت ۱۲۰٫۰۰۰ مترمربع و کارخانه‌های منسوجات خانه‌ای و پیراهن Sarev در مسیر Eskisehir- Uotahya قطعه‌ای ۱۸۵٫۰۰۰ مترمربعی و در آخر در Bomonti استانبول کارخانه‌ی ساخت پوشاک زنانه سارار است که در بخش منسوجات و پوشاک در موقعیت پیشرو، تولیدات خود را ادامه می دهد.

سارار با داشتن بیش از ۵۰۰۰ کارمند به اقتصاد کشور کمک بزرگی کرده است. و با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰۰ ژاکت، ۵۰۰۰ شلوار، ۵۰۰ کت، ۵۰۰ پالتو، ۵۰۰۰ پیراهن و ۱۰۰۰ ژاکت- دامن- شلوار زنانه در بخش نساجی به پیشگام بودن ادامه می‌دهد.

سارار که در بخش پوشاک با برندهای جسان با بیش از ۵۰۰۰ کارگر که ۸۰% آن شامل زنان است است و با کیفیت بالای طرز کار و با امتیاز دوخت ویژه رقبات می‌کند، با برندهای سارار زنانه، interview sarar ، ccs، روسری سارار، Sarev و sartorial sarar در داخل کشور در ۷۵ شهر دارای بیش از ۱۸۰ فروشگاه و بیش از ۸۰۰ نقطه‌ی فروش است.

سارار با برندهای Sarar kadin (سارار زنانه)، interview Sarar (روسری سارار)، CCS ، Sartoria Sarar و Sarev در داخل کشور صاحب بیش از ۱۸۰ مغازه‌ی پراکنده و بیش از ۸۰۰ نقطه‌ی فروش است. در خارج از کشور با بودن ۱۵ تا در اروپا، ۱۹ تا در ABP و ۵۱ تا در کشورهای دیگر به صورت کلی ۸۵ مغازه‌ی مفهومی را داراست.

مأموریت‌ها

با درک تقاضا و احتیاج مشتری به بهترین شکل، به روند تولید و اداره جهت می دهیم به ارزش‌هیا اخلاقی و احترام به رقیب‌ها، با خبر از مسئولیت اجتماعی خود و با درک از داشتن یک روحیه‌ی پیشرو در این راهی که قدم گذاشتیم، با نگه داشتن رشد پتانسیل رقابتی و قابل تحمل خود در سطح حداکثر. با اولویت برای مشتریان و کارمندانمان و پس از آن برای تمام صاحبان سهام ایجاد ارزش کنیم و به عنوان یکی از برندهای برجسته‌ی پوشاک جهان به مد جهت دهیم.

اولویت‌های استراتژیکمان

با ایجاد مداوم ارزش از طریق درک مدیریتی که انسان را در نقطه‌ی تمرکز قرار می دهد، به صورتی که سازگار با منافع تمام سهامدارانمان باشد و با ارائه یک سودآوری و رشد باشد. در این زمینه:

• رضایت مشتری بدون قید و شرط

• ایجاد اعتماد و اطمینان

• صداقت و شفافیت

• ایجاد وابستگی به برند و قابل دسترسی کردن مد

• به عنوان یک بازیکن جهانی به بخش پوشاک خود جهت دادن

امروز غول مُد ترک Sarar در منطقه‌ی سازماندهی صنعت Eskisehir منطقه‌ای به مساحت ۱۲۰٫۰۰۰ مترمربع، با سه کارخانه‌ی پوشاک متفاوت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

سارار در دنیا

فروشگاه‌ها و نقطه‌های فروش سارار در اروپا Avrapa، ABD ، روسیه، مصر، Turki camhuriyetler ، Orta Dogu و کشورهای Korepez دارای شبکه فروش بزرگ است. که تمام سرمایه‌هایشان متعلق به سارار است و برای ادامه دادن فعالیت‌های بازاریابی و برندی خود در محل‌هایی که هستند شرکت‌های Sarar Europe GmbH ، Sarar ISA ، Sarar Moscav و Sarar Shnghai trandingco برپا شده‌اند. سارار در زمینه‌ی منسوجات با برندهای دنیا رقابت می‌کند و امروزه در ۵ قاره‌ و در ۵۵ کشور دارای ۸۵ فروشگاه مفهومی است.

سارار ارتباطات استراتژی خود را با رهبری تیم کارشناس در زمینه‌ی ارتباط با مردم و بازاریابی هدایت می‌کند. فعالیت‌های تبلیغات برند در مقیاس بزرگ در روزنامه، تلویزیون، سینما، تبلیغات مجله، تبلیغات در فضای باز، دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی به صورت برنامه ریزی شده ادامه می‌یابد. همچنین سالهاست از TFF، TBF، BJK، Eskisehirspor ، تیم بسکتبال، Anodolu Efesske ، Doora saperea Dogus تیم بسکتبال با افتخار ادامه می‌دهیم.